Klantenservice

Wat mag ik voor jou doen?​

Anwtoorden op veelgestelde vragen

Bestellen

de belangrijkste zaken

Bij je gewenste product begin je met het samenstellen via de configurator. Je krijgt een melding om je bestanden te uploaden. Indien je gebruik maakt van onze ontwerpdienst dan kan je dit aangeven in het begin van de configurator.  Vervolgens voeg je deze toe aan de winkelwagen. Bij het bekijken van je winkelwagen heb je ook nog eens de kans om bestanden toe t voegen via de uploader.

Het is (momenteel) niet mogelijk ene bestelling opnieuw te bestellen. Dit is wel een functionaliteit waar wij aan werken.

Annuleren is mogelijk totdat deze in productie is. Door ons sterk geautomatiseerd productieproces kan het zijn dat dit samen met andere orders snel wordt doorgestuurd naar onze productie. Wanneer het jou niet meer lukt om deze online te annuleren in je account neem dan contact op met onze klantenservice.

Je levert het beste z.s.m. je bestanden aan om de jouw gewenste leverdatum te garanderen. Bij het samenstellen van je winkelmand kan je de leverdatum zien.

Nee, wijzigingen zijn niet mogelijk. Maar zolang de bestelling nog niet in productie is, kun je deze meestal kosteloos annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen met de gewenste wijzigingen. Voor 72-uurs leveringen heb je minimaal een uur om te annuleren; voor 24- en 48-uurs leveringen is annuleren niet mogelijk.

Ja, voor een afwijkend product of grote bestelling kan dit? Je kunt een offerte aanvragen door ons een email te sturen met je specificaties naar klantenservice@hipprint.be.

Ja, stuur een e-mail met een duidelijke omschrijving van de opdracht naar info@hipprint.be voor een offerte bij hoge oplagen of groot oppervlakte. Je ontvangt binnen één werkdag een passend aanbod.

Als je geen bevestiging ontvangt, controleer dan de tab ‘bestellingen’ in je account. Staat je bestelling daar niet na een kwartier? Neem dan contact op met de klantenservice.

Betalen

de belangrijkste zaken

Betalen kan via iDEAL (voor Nederlandse bankrekeningen), Bancontact (voor Belgische bankrekeningen), creditcard (Mastercard en Visa), of op rekening via automatische incasso (SEPA) of handmatige overboeking.

Na bestelling ontvang je een digitale factuur in je mailbox. Je kan ten alle tijden een overzicht of kopieën van je bestellingen opvragen bij de klantenservice.

Enkel voor klanten met aankoop ‘op rekening’.
Je krijgt van ons herinneringsmails over je openstaande factuur(en).

Op de factuur staan de betaalgegevens van de betreffende bestelling die je kan gebruiken voor de betaling.

Je kan dit zelf doen in je account. Ondervind je problemen? Dan mail je het beste naar klantenservice@hipprint.be.

Bij het afrekenen van je bestelling kun je eenvoudig je btw-nummer invoeren. Dit nummer wordt gecontroleerd via het Europese VIES-systeem en goedgekeurd indien correct.

Als het leveringsland hetzelfde is als het land van btw-registratie, bijvoorbeeld Nederland, hoef je geen btw te betalen. De webshop berekent de totalen opnieuw en je ontvangt een intracommunautaire factuur.

Let op: Controleer bij je accountant of jouw bedrijf in aanmerking komt voor BTW-verlegging.

Nee, je kan standaard niet op rekening betalen. Wil je hiervoor in aanmerking komen? Stuur dan je aanvraag naar klantenservice@hipprint.be.

Neem contact op met onze klantenservice om het probleem met je factuur op te lossen.

Stuur een e-mail met het nieuwe e-mailadres naar klantenservice@hipprint.be.

Controleer of het bedrag al is afgeschreven. Als niet, plaats je bestelling opnieuw. Bij problemen, neem contact op met onze klantenservice.

We betalen terug via de oorspronkelijke betaalmethode.

Betalingen via Bancontact worden binnen twee werkdagen teruggestort. Bij vertraging, neem contact op met de klantenservice.

We storten het bedrag binnen 10 werkdagen na ontvangst van je retourzending terug. Bij vertraging, neem contact op met de klantenservice.

Creditfacturen sturen wij op via mail.

Bezorgen

de belangrijkste zaken

Indien je bestelling nog niet in productie zit is dit mogelijk. Stuur hiervoor z.s.m. een mail naar klantenservice@hipprint.be

De levertijden voor elk product vind je op de productpagina. Houd er rekening mee dat snellere levering hogere kosten met zich meebrengt. Levertijden gelden alleen op werkdagen (maandag t/m vrijdag). Voor een stressvrije levering, plan je bestelling ruim van tevoren in.

Dit is afhankelijk van het land van levering en de omvang van je bestelling. Tijdens aankoopproces zie je een berekende verzend kost voor je bestelling.

Ja, de meeste artikelen kunnen de volgende dag worden bezorgd als je voor 16:30 uur bestelt. Voor spoedlevering geldt een toeslag.

Ja, geef de naam en het telefoonnummer van de contactpersoon op locatie door via klantenservice@hipprint.be

  • PostNL: Probeert bij de buren af te leveren, anders naar een afhaalpunt.
  • DHL: Probeert bij de buren af te leveren, komt de volgende werkdag weer langs.
  • ONB: Probeert bij de buren af te leveren, komt de volgende werkdag weer langs en neemt meestal contact op.

Dit is een mogelijkheid indien tijdig aangegeven. Zorg dat je voorafgaand aan je bestelling de klantendienst op de hoogte brengt. Bij spoedopdrachten kan dit echter niet.

Na verzending ontvang je een e-mail met de verzendbevestiging en kun je de status volgen met een track-and-trace. Je kan deze ook terugvinden in je account

Nederland: ONB Bezorgdienst, PostNL, DHL. België: ONB Bezorgdienst, PostNL, DHL. Andere landen: UPS.

Wij bezorgen in Oostenrijk, België, Duitsland, Denemarken, Spanje, Finland, Frankrijk, Ierland, Italië, Luxemburg, Zweden en Nederland. Voor andere landen, neem contact op met de klantenservice.

Ja, in de tab ‘bestellingen’ in je account zie je de verwachte leverdatum. Daarbij volg je met de track-and-trace handig je bestelling.

Normaal wel, zolang de bestelling nog niet is verzonden. Neem contact op met de klantenservice.

Normaal wel, zolang de bestelling nog niet is verzonden. Neem contact op met de klantenservice.

Bestandsformaten

de belangrijkste zaken

Tijdens het samenstellen van je bestanden kan je kiezen om zelf je bestanden te uploaden of je maakt gebruik van onze ontwerpdienst.
 
Upload jij je eigen bestanden?
Maak gebruik van de bijgevoegde templates, te vinden op de betreffende productpagina. Zo ben je verzekerd van een juiste opmaak.
Indien er geen template beschikbaar is kan je hiervoor een mail sturen naar de klantenservice, zij helpen je hiermee.
 
Via onze ontwerpdienst?
Wanneer je ervoor kiest om gebruik te maken van onze ontwerpdienst zorgen wij dat het ontwerp helemaal perfect is voor productie. Je ontvangt natuurlijk eerst een proefdruk voordat jouw bestelling in productie gaat.
 
Bestandscontrole is standaard
Hoe jij ook je bestelling doet, wij voeren altijd een standaard bestandscontrole uit. Dit wilt zeggen dat wij de afmetingen en resolutie van bestanden controleren voordat deze in productie gaat. Het ontwerp zelf kunnen wij niet beoordelen daar wij niet weten hoe jij dit voorzien hebt.
 
Zou je dit wel graag willen dan kan je een uitvoerige bestandscontrole aanvragen via de klantenservice.

Voorkeur bestandsformaten:
• voor rasterafbeelding: .TIF – noodzakelijk gecomprimeerd en afgevlakt
• voor vectorafbeeldingen: .EPS of .AI

Aanleveren in PDF:
• Afmetingen van aangeleverd bestand dienen overeen te komen met het bestelde formaat +10mm afloop. Of anders indien aangegeven in het schema hierboven.
• Plaats geen snijtekens of kaders op het te printen beeld
• Verwijder alle onzichtbare lagen uit de opmaak
• Alle gebruikte lettertypes moeten ingesloten worden in de PDF (“embed fonts”) of omgezet worden naar lettercontouren
• Zorg dat je pdf-bestand is afgevlakt vooral als je verlopen, transparanties of effecten gebruikt.
• Gebruik bestandsnamen zonder speciale tekens waarin de schaal wordt vermeld in procenten. Schaal 1-10 wordt dus: 10%

Kleurprofielen:
Gebruik in bestanden enkel CMYK. PMS of RAL kleuren kunnen niet geprint worden en worden door omgezet naar CMYK. Zo kunnen steunkleuren anders geprint worden dan bij bijv. een offsetdrukker..

U bent als klant zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van de bestanden die u aanlevert maar wij denken natuurlijk graag met u mee.

Uiteraard controleren wij u bestanden en indien er bij de controle onvolkomenheden naar voren komen krijgt u van ons een melding. Wij gaan pas na uw akkoord over tot uitvoering.

Stuur ons je bestand en vermeld het gewenste materiaal en formaat. We controleren het bestand voor je en geven aan of het geschikt is of welke aanpassingen nodig zijn.

Geen probleem, bekijk onze pagina “Ontwerp aanvragen” en we helpen je graag met het maken van een bestand.

Wij accepteren de meest gangbare bestandsformaten zoals PDF, JPEG en PNG. Raadpleeg onze aanleverspecificaties voor meer details.

Resolutie

Voor een goede kwaliteit drukwerk is de PPI (pixels-per-inch) of DPI (dots-per-inch) zeer belangrijk. Afhankelijk van de toepassing en afstand tot het product hanteren wij verschillende waardes om de kwaliteit te waarborgen:

Voor toepassingen veraf:

Een minimale resolutie van 70 ppi. Een kleinere waarde resulteert in een mindere kwaliteit maar is soms niet te vermijden. De ondergrens voor toepassingen veraf is een resolutie van 40 ppi

Voor toepassingen dichtbij:

Een minimale resolutie van 150 ppi.Een kleinere waarde resulteert in een mindere kwaliteit maar is soms niet te vermijden. De ondergrens voor toepassingen dichtbij is een resolutie van 70 ppi.

Dit zijn de waardes die van toepassing zijn op het eindformaat. Indien uw printbestand is opgemaakt op een schaal van 50% houd er dan rekening mee dat een ppi van 150 in uw bestand uiteindelijk resulteert in een print van 75 ppi.

Afloop

Door onze gratis standaard bestandscontrole en digitale proefdruk is uw geleverd product ook dat wat u besteld heeft. Een juiste afloop is hierin erg belangrijk. Wij maken in ons assortiment het volgende onderscheid.

Borden, panelen, vlaggen en banners:

Deze dienen een afloop te hebben van 10mm

Drukwerk zoals naamkaartjes en briefpapier.

Deze dienen een afloop te hebben van 3mm

Afwijkende producten

Indien er afkijkende specificaties gelden voor producten brengen wij u hiervan op de hoogte in onze communicatie. Ook hebben wij een database van templates die u kunt gebruiken met de juiste marges en afloop.

Snijtekens

Uw printbestand, in .pdf, dient zonder snij- of aflooptekens aangeleverd te worden.

Via onze uploader kan jij rechtstreeks je print-bestanden uploaden. Indien je een bestand naar ons wilt doorsturen dan kan je gebruik maken van een gratis dienst zoals wetransfer.com.

Ontwerp

de belangrijkste zaken

Jazeker, hier zijn wij juist extra goed in. Je kan direct je een ontwerpaanvraag starten of contact met onze ontwerpdienst opnemen voor meer inlichtingen.

Ja, je kan deze vinden op de betreffende product pagina’s.

Voor groot aantal producten hebben wij template -files waarmee u zelf aan de slag kan gaan. Deze templates bevatten de juiste marges en afloop waarmee wij uw bestelling in productie kunnen laten gaan.

Een cutcontour is de snijlijn van bijvoorbeeld een paneel of sticker. Deze contour moet aangegeven worden via een aparte steunkleur in je printbestand. Onze voorinstelling van steunkleuren van Adobe Illustrator vindt je hier.

Materialen

de belangrijkste zaken

Om één of meerdere samples aan te vragen stuur je het beste een mail naar de klantenservice

Wij bieden een breed scala aan materialen voor verschillende toepassingen. Bekijk onze productpagina’s voor meer informatie.

Afwerkingen

de belangrijkste zaken

Wij bieden diverse afwerkingsopties zoals glans, mat en speciale coatings. Raadpleeg de betreffende productpagina voor beschikbare afwerkingen.

Mijn account

de belangrijkste zaken

Controleer je e-mailadres en wachtwoord, stel een nieuw wachtwoord in, of verwijder de cookies van je internetbrowser. Lukt het nog steeds niet? Neem contact op met de klantenservice.

Stuur een mail met je verzoek naar klantenservice.

Stuur een inzageverzoek naar klantenservice.

Ja, in je account pas jij o.a. je adres, btw-nummer en gegevens aan.

Algemeen

de belangrijkste zaken

Je kan ten alle tijden een account aanmaken via het account icoon in het menu, bovenaan in de website. Je kan dit ook doen tijdens het afrekenen van je winkelwagen.

Ga naar ‘gegevens en voorkeuren’ in je account door op je profielafbeelding te klikken. Hier kun je je standaard bezorgadres aanpassen, wat je snel helpt bij toekomstige bestellingen.

Ja, je bent welkom! Geef je BTW nummer / ondernemingsnummer in bij het uitchecken van je winkelmand bestelling. Je kan ook altijd later je BTW nummer toevoegen aan je gegevens. Dit doe je door rechtsboven naar het ‘account’ icoon te gaan en vervolgens het tabblad ‘btw-nummer’ te kiezen.

Absoluut! Of je nu een klein project hebt of iets groots wilt aanpakken, we staan voor je klaar. Wil jij je project of je aanvraag eerst liever samen bespreken? Stuur jouw idee door naar de klantenservice en wij denken met je mee.

Nee, dit hebben wij niet.

Hipprint

  • Postadres: Narcisstraat 3, 3590 Diepenbeek, Limburg, België.
  • E-mailadres: info@hipprint.be
  • Btw-nummer: BE0627948603

In ons privacystatement lees je waarom en hoe we jouw persoonsgegevens verwerken. Voor vragen, neem contact op met de klantenservice.

 

Ja, als je kunt aantonen dat je aan onze voorwaarden voldoet. Mail je aanvraag naar klantenservice@hipprint.be en ontvang meer informatie.

Retour & klachten

de belangrijkste zaken

Dit doe je door een mail te sturen naar klantenservice@hipprint.be Gaat het om een bestelling? Maak dan foto’s van de artikelen en verpakking voor een snellere afhandeling.

Klachten worden meestal binnen één werkdag behandeld. De status van je klacht kun je niet online bekijken, maar je mag altijd contact opnemen voor een update.

Artikelen op maat of met eigen print kunnen niet geretourneerd worden. Kant-en-klare artikelen kun je binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Neem contact op en stuur het artikel samen met het ingevulde retourformulier naar:

Hipprint: Narcisstraat 3, 3590 Diepenbeek, Limburg, België.

Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur. Op onze blog of kennisbank vind je echter veel antwoorden op vragen.  Niet gevonden wat je zocht? Onze klantenservice helpt je graag verder.

 

Het kan zijn dat een bezorgen een doos heeft achtergelaten. Kijk of je levering is geplaatst op de bekende ‘plekjes’ van je bezorgen van. Controleer de doos daarbij goed en meld het direct via de klantenservice indien je bestelling niet compleet is.

 

Controleer de track & trace-status van je bestelling. Als je niets hebt ontvangen bij een ONB-levering, neem dan snel contact op met onze klantenservice. Als PostNL of DHL vertraging heeft, wordt je bestelling meestal de volgende werkdag bezorgd. Bij vertraging langer dan twee werkdagen, neem contact op met de klantenservice.

 

Stuur foto’s van het beschadigde artikel en de verpakking om je klacht te ondersteunen naar klantenservice@hipprint.be.  Zorg dat het op de foto duidelijk is over welk product het gaat en waar de beschadiging zich bevindt en stuur ons ook je bestelnummer door.

Niet gevonden wat je zocht?

Contacteer ons via een van de onderstaande wegen.

Van maandag t/m vrijdag staan wij telefonisch voor je klaar van 09u00 – 12u00 en van 12u30 – 17u00

Samen maken we een onvergetelijk logo