Klantenservice
Wat mag ik voor jou doen?
Iets leren, weten of vragen? Dat doe je hier.
Anwtoorden op veelgestelde vragen
Bestellen
de belangrijkste zaken
Hoe plaats ik een bestelling?
Bij je gewenste product begin je met het samenstellen via de configurator. Je krijgt een melding om je bestanden te uploaden. Indien je gebruik maakt van onze ontwerpdienst dan kan je dit aangeven in het begin van de configurator. Vervolgens voeg je deze toe aan de winkelwagen. Bij het bekijken van je winkelwagen heb je ook nog eens de kans om bestanden toe t voegen via de uploader.
Kan ik een bestelling opnieuw plaatsen?
Het is (momenteel) niet mogelijk ene bestelling opnieuw te bestellen. Dit is wel een functionaliteit waar wij aan werken.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Annuleren is mogelijk totdat deze in productie is. Door ons sterk geautomatiseerd productieproces kan het zijn dat dit samen met andere orders snel wordt doorgestuurd naar onze productie. Wanneer het jou niet meer lukt om deze online te annuleren in je account neem dan contact op met onze klantenservice.
Wat is de aanlevertijd voor een bestelling?
Je levert het beste z.s.m. je bestanden aan om de jouw gewenste leverdatum te garanderen. Bij het samenstellen van je winkelmand kan je de leverdatum zien.
Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Nee, wijzigingen zijn niet mogelijk. Maar zolang de bestelling nog niet in productie is, kun je deze meestal kosteloos annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen met de gewenste wijzigingen. Voor 72-uurs leveringen heb je minimaal een uur om te annuleren; voor 24- en 48-uurs leveringen is annuleren niet mogelijk.
Kan ik een offerte aanvragen?
Ja, voor een afwijkend product of grote bestelling kan dit? Je kunt een offerte aanvragen door ons een email te sturen met je specificaties naar klantenservice@hipprint.be.
Kom ik in aanmerking voor volumekorting?
Ja, stuur een e-mail met een duidelijke omschrijving van de opdracht naar info@hipprint.be voor een offerte bij hoge oplagen of groot oppervlakte. Je ontvangt binnen één werkdag een passend aanbod.
Waarom ontvang ik geen bestelbevestiging?
Als je geen bevestiging ontvangt, controleer dan de tab ‘bestellingen’ in je account. Staat je bestelling daar niet na een kwartier? Neem dan contact op met de klantenservice.
Betalen
de belangrijkste zaken
Hoe kan ik betalen?
Betalen kan via iDEAL (voor Nederlandse bankrekeningen), Bancontact (voor Belgische bankrekeningen), creditcard (Mastercard en Visa), of op rekening via automatische incasso (SEPA) of handmatige overboeking.
Waar kan ik mijn factuur vinden?
Na bestelling ontvang je een digitale factuur in je mailbox. Je kan ten alle tijden een overzicht of kopieën van je bestellingen opvragen bij de klantenservice.
Hoe betaal ik een openstaande factuur
Enkel voor klanten met aankoop ‘op rekening’.
Je krijgt van ons herinneringsmails over je openstaande factuur(en).
Op de factuur staan de betaalgegevens van de betreffende bestelling die je kan gebruiken voor de betaling.
Hoe kan ik mijn factuuradres wijzigen?
Je kan dit zelf doen in je account. Ondervind je problemen? Dan mail je het beste naar klantenservice@hipprint.be.
Intracommunautaire aankoop voor Nederlandse ondernemingen?
Bij het afrekenen van je bestelling kun je eenvoudig je btw-nummer invoeren. Dit nummer wordt gecontroleerd via het Europese VIES-systeem en goedgekeurd indien correct.
Als het leveringsland hetzelfde is als het land van btw-registratie, bijvoorbeeld Nederland, hoef je geen btw te betalen. De webshop berekent de totalen opnieuw en je ontvangt een intracommunautaire factuur.
Let op: Controleer bij je accountant of jouw bedrijf in aanmerking komt voor BTW-verlegging.
Kan ik op rekening betalen?
Nee, je kan standaard niet op rekening betalen. Wil je hiervoor in aanmerking komen? Stuur dan je aanvraag naar klantenservice@hipprint.be.
Mijn factuur klopt niet. Wat moet ik doen?
Neem contact op met onze klantenservice om het probleem met je factuur op te lossen.
Hoe wijzig ik het e-mailadres waarop ik mijn facturen ontvang?
Stuur een e-mail met het nieuwe e-mailadres naar klantenservice@hipprint.be.
Mijn betaling is mislukt. Wat moet ik doen?
Controleer of het bedrag al is afgeschreven. Als niet, plaats je bestelling opnieuw. Bij problemen, neem contact op met onze klantenservice.
Hoe ontvang ik mijn terugbetaling?
We betalen terug via de oorspronkelijke betaalmethode.
Wanneer betalen jullie terug na annuleren?
Betalingen via Bancontact worden binnen twee werkdagen teruggestort. Bij vertraging, neem contact op met de klantenservice.
Wanneer betalen jullie terug na retourneren?
We storten het bedrag binnen 10 werkdagen na ontvangst van je retourzending terug. Bij vertraging, neem contact op met de klantenservice.
Waar vind ik mijn creditfactuur?
Creditfacturen sturen wij op via mail.
Bezorgen
de belangrijkste zaken
Kan ik het bezorgadres wijzigen?
Indien je bestelling nog niet in productie zit is dit mogelijk. Stuur hiervoor z.s.m. een mail naar klantenservice@hipprint.be
Wat zijn de levertijden?
De levertijden voor elk product vind je op de productpagina. Houd er rekening mee dat snellere levering hogere kosten met zich meebrengt. Levertijden gelden alleen op werkdagen (maandag t/m vrijdag). Voor een stressvrije levering, plan je bestelling ruim van tevoren in.
Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?
Dit is afhankelijk van het land van levering en de omvang van je bestelling. Tijdens aankoopproces zie je een berekende verzend kost voor je bestelling.
Kan mijn bestelling met spoed worden geleverd?
Ja, de meeste artikelen kunnen de volgende dag worden bezorgd als je voor 16:30 uur bestelt. Voor spoedlevering geldt een toeslag.
Kan ik de bestelling op een beurs, evenement of bouwplaats laten bezorgen?
Ja, geef de naam en het telefoonnummer van de contactpersoon op locatie door via klantenservice@hipprint.be
Er is niemand aanwezig op het verwachte bezorgmoment. Wat gebeurt er met het pakket?
- PostNL: Probeert bij de buren af te leveren, anders naar een afhaalpunt.
- DHL: Probeert bij de buren af te leveren, komt de volgende werkdag weer langs.
- ONB: Probeert bij de buren af te leveren, komt de volgende werkdag weer langs en neemt meestal contact op.
Kan ik mijn bestelling op meerdere adressen laten bezorgen?
Dit is een mogelijkheid indien tijdig aangegeven. Zorg dat je voorafgaand aan je bestelling de klantendienst op de hoogte brengt. Bij spoedopdrachten kan dit echter niet.
Hoe volg ik mijn bestelling?
Na verzending ontvang je een e-mail met de verzendbevestiging en kun je de status volgen met een track-and-trace. Je kan deze ook terugvinden in je account
Uit welke bezorgopties kan ik kiezen?
Nederland: ONB Bezorgdienst, PostNL, DHL. België: ONB Bezorgdienst, PostNL, DHL. Andere landen: UPS.
Naar welke landen kan ik mijn bestelling versturen?
Wij bezorgen in Oostenrijk, België, Duitsland, Denemarken, Spanje, Finland, Frankrijk, Ierland, Italië, Luxemburg, Zweden en Nederland. Voor andere landen, neem contact op met de klantenservice.
Kan ik de verwachte leverdatum van mijn bestelling zien?
Ja, in de tab ‘bestellingen’ in je account zie je de verwachte leverdatum. Daarbij volg je met de track-and-trace handig je bestelling.
Kan ik de geplande bezorgdag wijzigen?
Normaal wel, zolang de bestelling nog niet is verzonden. Neem contact op met de klantenservice.
Kan ik de geplande bezorgdag wijzigen?
Normaal wel, zolang de bestelling nog niet is verzonden. Neem contact op met de klantenservice.
Bestandsformaten
de belangrijkste zaken
Hoe lever ik bestanden aan?
Hoe sla ik bestanden het beste op?
Voorkeur bestandsformaten:
• voor rasterafbeelding: .TIF – noodzakelijk gecomprimeerd en afgevlakt
• voor vectorafbeeldingen: .EPS of .AI
Aanleveren in PDF:
• Afmetingen van aangeleverd bestand dienen overeen te komen met het bestelde formaat +10mm afloop. Of anders indien aangegeven in het schema hierboven.
• Plaats geen snijtekens of kaders op het te printen beeld
• Verwijder alle onzichtbare lagen uit de opmaak
• Alle gebruikte lettertypes moeten ingesloten worden in de PDF (“embed fonts”) of omgezet worden naar lettercontouren
• Zorg dat je pdf-bestand is afgevlakt vooral als je verlopen, transparanties of effecten gebruikt.
• Gebruik bestandsnamen zonder speciale tekens waarin de schaal wordt vermeld in procenten. Schaal 1-10 wordt dus: 10%
Kleurprofielen:
Gebruik in bestanden enkel CMYK. PMS of RAL kleuren kunnen niet geprint worden en worden door omgezet naar CMYK. Zo kunnen steunkleuren anders geprint worden dan bij bijv. een offsetdrukker..
Bestandscontrole
U bent als klant zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van de bestanden die u aanlevert maar wij denken natuurlijk graag met u mee.
Uiteraard controleren wij u bestanden en indien er bij de controle onvolkomenheden naar voren komen krijgt u van ons een melding. Wij gaan pas na uw akkoord over tot uitvoering.
Hoe weet ik of mijn bestand geschikt is voor druk?
Stuur ons je bestand en vermeld het gewenste materiaal en formaat. We controleren het bestand voor je en geven aan of het geschikt is of welke aanpassingen nodig zijn.
Wat als ik geen bestand heb of zelf geen ontwerp kan maken?
Geen probleem, bekijk onze pagina “Ontwerp aanvragen” en we helpen je graag met het maken van een bestand.
Welke bestandsformaten accepteren jullie?
Wij accepteren de meest gangbare bestandsformaten zoals PDF, JPEG en PNG. Raadpleeg onze aanleverspecificaties voor meer details.
Wat betekend: resolutie, afloop & snijtekens
Resolutie
Voor een goede kwaliteit drukwerk is de PPI (pixels-per-inch) of DPI (dots-per-inch) zeer belangrijk. Afhankelijk van de toepassing en afstand tot het product hanteren wij verschillende waardes om de kwaliteit te waarborgen:
Voor toepassingen veraf:
Een minimale resolutie van 70 ppi. Een kleinere waarde resulteert in een mindere kwaliteit maar is soms niet te vermijden. De ondergrens voor toepassingen veraf is een resolutie van 40 ppi
Voor toepassingen dichtbij:
Een minimale resolutie van 150 ppi.Een kleinere waarde resulteert in een mindere kwaliteit maar is soms niet te vermijden. De ondergrens voor toepassingen dichtbij is een resolutie van 70 ppi.
Dit zijn de waardes die van toepassing zijn op het eindformaat. Indien uw printbestand is opgemaakt op een schaal van 50% houd er dan rekening mee dat een ppi van 150 in uw bestand uiteindelijk resulteert in een print van 75 ppi.
Afloop
Door onze gratis standaard bestandscontrole en digitale proefdruk is uw geleverd product ook dat wat u besteld heeft. Een juiste afloop is hierin erg belangrijk. Wij maken in ons assortiment het volgende onderscheid.
Borden, panelen, vlaggen en banners:
Deze dienen een afloop te hebben van 10mm
Drukwerk zoals naamkaartjes en briefpapier.
Deze dienen een afloop te hebben van 3mm
Afwijkende producten
Indien er afkijkende specificaties gelden voor producten brengen wij u hiervan op de hoogte in onze communicatie. Ook hebben wij een database van templates die u kunt gebruiken met de juiste marges en afloop.
Snijtekens
Uw printbestand, in .pdf, dient zonder snij- of aflooptekens aangeleverd te worden.
Zware bestanden doorsturen?
Ontwerp
de belangrijkste zaken
Kan ik hulp krijgen bij het ontwerpen van mijn drukwerk?
Jazeker, hier zijn wij juist extra goed in. Je kan direct je een ontwerpaanvraag starten of contact met onze ontwerpdienst opnemen voor meer inlichtingen.
Beschikken jullie over templates?
Ja, je kan deze vinden op de betreffende product pagina’s.
Voor groot aantal producten hebben wij template -files waarmee u zelf aan de slag kan gaan. Deze templates bevatten de juiste marges en afloop waarmee wij uw bestelling in productie kunnen laten gaan.
Wat is een cutcontour?
Een cutcontour is de snijlijn van bijvoorbeeld een paneel of sticker. Deze contour moet aangegeven worden via een aparte steunkleur in je printbestand. Onze voorinstelling van steunkleuren van Adobe Illustrator vindt je hier.
Materialen
de belangrijkste zaken
Kan ik stalen (samples) van een materiaal aanvragen?
Om één of meerdere samples aan te vragen stuur je het beste een mail naar de klantenservice
Welke materialen bieden jullie aan?
Wij bieden een breed scala aan materialen voor verschillende toepassingen. Bekijk onze productpagina’s voor meer informatie.
Afwerkingen
de belangrijkste zaken
Welke afwerkingsopties zijn beschikbaar?
Wij bieden diverse afwerkingsopties zoals glans, mat en speciale coatings. Raadpleeg de betreffende productpagina voor beschikbare afwerkingen.
Mijn account
de belangrijkste zaken
Waarom kan ik niet inloggen?
Controleer je e-mailadres en wachtwoord, stel een nieuw wachtwoord in, of verwijder de cookies van je internetbrowser. Lukt het nog steeds niet? Neem contact op met de klantenservice.
Hoe verwijder ik mijn account?
Stuur een mail met je verzoek naar klantenservice.
Hoe kan ik mijn gegevens inzien?
Stuur een inzageverzoek naar klantenservice.
Kan ik mijn gegevens wijzigen?
Ja, in je account pas jij o.a. je adres, btw-nummer en gegevens aan.
Algemeen
de belangrijkste zaken
Hoe kan ik klant worden bij Hipprint?
Je kan ten alle tijden een account aanmaken via het account icoon in het menu, bovenaan in de website. Je kan dit ook doen tijdens het afrekenen van je winkelwagen.
Hoe kan ik mijn bezorgadres wijzigen?
Ga naar ‘gegevens en voorkeuren’ in je account door op je profielafbeelding te klikken. Hier kun je je standaard bezorgadres aanpassen, wat je snel helpt bij toekomstige bestellingen.
Kan ik als Nederlandse ondernemer ook klant worden?
Ja, je bent welkom! Geef je BTW nummer / ondernemingsnummer in bij het uitchecken van je winkelmand bestelling. Je kan ook altijd later je BTW nummer toevoegen aan je gegevens. Dit doe je door rechtsboven naar het ‘account’ icoon te gaan en vervolgens het tabblad ‘btw-nummer’ te kiezen.
Is Hipprint geschikt voor zowel kleine als grote projecten?
Absoluut! Of je nu een klein project hebt of iets groots wilt aanpakken, we staan voor je klaar. Wil jij je project of je aanvraag eerst liever samen bespreken? Stuur jouw idee door naar de klantenservice en wij denken met je mee.
Heeft Hipprint een bezoekadres?
Nee, dit hebben wij niet.
Wat zijn de bedrijfsgegevens van Hipprint?
Hipprint
- Postadres: Narcisstraat 3, 3590 Diepenbeek, Limburg, België.
- E-mailadres: info@hipprint.be
- Btw-nummer: BE0627948603
Welke gegevens hebben jullie van mij?
In ons privacystatement lees je waarom en hoe we jouw persoonsgegevens verwerken. Voor vragen, neem contact op met de klantenservice.
Kan ik met mijn bedrijf buiten Belgie of Nederland ook klant worden?
Ja, als je kunt aantonen dat je aan onze voorwaarden voldoet. Mail je aanvraag naar klantenservice@hipprint.be en ontvang meer informatie.
Wat zijn de algemene verkoopvoorwaarden van Hipprint?
Retour & klachten
de belangrijkste zaken
Hoe kan ik mijn klacht indienen?
Dit doe je door een mail te sturen naar klantenservice@hipprint.be Gaat het om een bestelling? Maak dan foto’s van de artikelen en verpakking voor een snellere afhandeling.
Wat is de status van mijn klacht?
Klachten worden meestal binnen één werkdag behandeld. De status van je klacht kun je niet online bekijken, maar je mag altijd contact opnemen voor een update.
Kan ik een artikel retourneren?
Artikelen op maat of met eigen print kunnen niet geretourneerd worden. Kant-en-klare artikelen kun je binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Neem contact op en stuur het artikel samen met het ingevulde retourformulier naar:
Hipprint: Narcisstraat 3, 3590 Diepenbeek, Limburg, België.
Wanneer kan ik de klantenservice bereiken?
Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur. Op onze blog of kennisbank vind je echter veel antwoorden op vragen. Niet gevonden wat je zocht? Onze klantenservice helpt je graag verder.
Mijn bestelling is incompleet. Wat nu?
Het kan zijn dat een bezorgen een doos heeft achtergelaten. Kijk of je levering is geplaatst op de bekende ‘plekjes’ van je bezorgen van. Controleer de doos daarbij goed en meld het direct via de klantenservice indien je bestelling niet compleet is.
Wat moet ik doen als mijn pakket niet geleverd is?
Controleer de track & trace-status van je bestelling. Als je niets hebt ontvangen bij een ONB-levering, neem dan snel contact op met onze klantenservice. Als PostNL of DHL vertraging heeft, wordt je bestelling meestal de volgende werkdag bezorgd. Bij vertraging langer dan twee werkdagen, neem contact op met de klantenservice.
Het artikel is beschadigd geleverd. Wat moet ik doen?
Stuur foto’s van het beschadigde artikel en de verpakking om je klacht te ondersteunen naar klantenservice@hipprint.be. Zorg dat het op de foto duidelijk is over welk product het gaat en waar de beschadiging zich bevindt en stuur ons ook je bestelnummer door.
Niet gevonden wat je zocht?
Contacteer ons via een van de onderstaande wegen.
Van maandag t/m vrijdag staan wij telefonisch voor je klaar van 09u00 – 12u00 en van 12u30 – 17u00